Dags att utöka träningen kanske?

En kompis frågade precis om vi inte kan anmäla oss till Tjejmilen i september. Tjejmilen. En mil. Hon tycker alltså på fullaste allvar att vi ska springa en hel jädra mil..! Jag tycker att de där tre minuterna man springer i början och slutet av ett gympapass är alldeles tillräckligt jobbiga. Frågan är alltså; hur fort kan man träna upp sig till att kunna springa en mil? Hinner man till september..? Jag har ju aldrig sprungit något lopp innan (förutom 60 meters-loppen man sprang på skoltävlingarna i mellanstadiet), men jag anser verkligen att man ska prova allt en gång (med vissa uppenbara undantag - jag är liksom inte för knark, mord eller SpinRock på Liseberg). Men ett lopp känns konstigt nog lite frestande på något perverst sätt...

Kommentarer
Postat av: Matilda; mamma till Elna

Haha men visst är det skoj! Jo det har du rätt i, men dom, Williams kusiner är tydligen lite speciella så det kanske inte är så långt ifrån de elaka styvsystrarna ;) Iisch vad elak jag var nu då;)



heja heja! Sprins tjejmilen, önskar jag hade kunnat och vågat det! Kramar

2011-05-13 @ 11:12:12
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0