I hufvudstaden

Hemma hos päronen igen efter min minisemester i Stockholm med Camilla. Vi gjorde en slags road trip av det och stannade på vägen upp i Gränna och köpte kopiösa mängder polkagrisar och på Cloetta blev det en hel del choklad. Japp, ditresan handlade alltså helt och hållet om godis. Egentligen hade vi tänkt stanna på en massa andra ställen också, men det pissregnade så vi bangade.

Vi gjorde Stockholm i två dagar innan vi körde hem igen. Första dagen var vi allmänt slöa och roade oss mest med att kolla på folk. (Btw så borde de seriöst överväga att stänga igen den rörliga trappan upp till Lustiga Huset på Grönan, det var ju sinnessjukt mycket folk som förmodligen såg sina liv passera revy där! Bara att titta på dem var nervpåfrestande nog..! Ruggigt.)

Andra dagen gick vi in helhjärtat för shoppingen och sen tillbringade vi en himla massa timmar på Skansen, för att avsluta med Allsång med Anders. Mycket trevligt att skråla visor för full hals med en massa okända människor! Rekommenderas!:P

Igår körde vi från huvudstaden på morgonen, så att vi skulle hinna med en heldag på Kolmårdens djurpark. Japp, vi är 24 år gamla och vi älskar djurparker! Underbart! Efter det besöket gick det tokfort att köra hem till Småland, förstår inte vad som hände, det tog ju typ tre gånger så lång tid att köra upp...



Anyways så är jag svinigt trött nu och tänker ta en lugn kväll (eftersom det regnar ute och jag inte är ett big fan av att frysa, så hoppar jag den planerade utebion).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0