Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig


Idag är jag äntligen tillräckligt frisk för att pallra mig iväg till praktiken! För att vara på den säkra sidan, att jag verkligen skulle hinna med tåget till min praktikplats, så tog jag en extra tidig buss till stationen (man kan ju inte riktigt lita på att bussarna kommer som de ska, om man säger så)... Vanligtvis cyklar jag dit, men i den här jäkla snön och förkyld som jag är så tyckte jag det var bättre att ta bussen. När jag kom ner till stationen (i god tid!) så visar det sig att alla Pågatågen är inställda till klockan 12. Klockan tolv! Självklart måste det ju finnas något annat sätt att ta sig till min lilla praktikplatsort, tyckte jag, men tji fick jag..! Jag frågade i informationen och fick beskedet att nästa resa dit går tjugo i ett... Alltså blir det ingen praktik idag heller, min handledare tyckte liksom inte att det var lönt att jag kom dit i en timme... Så vad fan gör jag nu? Trevligt att vara ledig förvisso, men jag hade ställt in mig på en dag på vårdcentralen, och jag blir knäpp om jag bara går hemma en dag till! Något måste jag göra alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0