En helt vanlig lördag...

Igår hörni, då hade jag en jädrar i att lajbans dag! Vi var helvilda mamma och jag!

Vi åkte på 1600-talsmarknad i skogen utanför Lönsboda! Helt galet juh..!

Där såldes alla möjliga hemmagjorda saker, jättegod (tror jag) sylt till exempel.


Efter en stund blev vi fikasugna, så mamma bjussade på kaffe som kokades över öppen eld och en hembakad kringla. Mycket smarrigt! (Tills man började känna smaken av kaffesumpen...)


En del hade verkligen gått in för 1600-talskänslan. Tur att en av de tre musketörerna tog tillfånga den läskiga danska häxan innan hon hann spetsa någon på sin krokiga pinne.

Japp, det var en eftermiddag som hette duga det! (Faktiskt så var det riktigt mysigt, jag är ju en sån töntig sucker för dagsutflykter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0