Nya erfarenheter

PÅSKLOV! Tre härliga lediga dagar framför mig! Åker hem till Småland imorgon och stannar där till söndag. Ska bli skoj att träffa gamla kompisar, det blir ju inte så ofta nu när alla bor utspridda överallt. En utekväll är inplanerad på påskafton (japp, vi har planerat..!), så det blir säkert jätteroligt!

Idag har jag faktiskt varit med på ett par samtal med patienterna (det kom in två till igår eftermiddags) och ett infosamtal med en kille som eventuellt skulle skriva in sig. Det där infosamtalet var ganska jobbigt faktiskt. Jag är helt klart inte van vid att höra den typen av livshistorier som många av de här patienterna har. De flesta har börjat med heroin innan de fyller 20, och har tagit diverse andra preparat under hela sin tonårsperiod. Det var chockerande, det värker liksom i hjärtat. Fast jag har inte bara gjort jobbiga saker idag! Jag har gjort ett glassmycke (yes, jag fick testa!) och läst Illustrerad vetenskap också. Tyvärr missade jag dagens promenad och avslappningen med sjukgymnasten... Jag tycker nog dock att jag kompenserade promenaden genom min cykeltur fram och tillbaka till praktiken (de 6 km hem i uppförsbacke är jävligt jobbiga och jag svettades som en gris, men det går!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0