Vilket jobb alltså!

Min första dag på psykpraktiken gjord! Eller ja, halvdag i alla fall. Den var rätt speciell måste jag säga, inte någonting som de tidigare praktikerna. Började dagen med nästan en timmes tedrickande (hade mycket hellre haft en timmes sovmorgon faktiskt...), sen hade jag, min handledare och en vårdare ett samtal om tvättmaskiner (...) med en patient en stund, sen visade de mig runt på avdelningen också läste vi tidningar. En promenad med patienten (japp, vi hade en patient..!) och sen avslutade jag min arbetsdag med att spela kinaschack. Så det är alltså det går till på en avdelning för narkotikamissbrukare! Jag hoppas på lite mer sysselsättning i fortsättningen. Visst, det känns ju väldans soft att läsa VeckoRevyn och spela sällskapsspel på arbetstid, men det är lite för lugnt för min smak. Men som sagt, det var ju bara första dagen... Och när jag tänker efter så hade det ju egentligen inte varit helt fel att testa att tillverka glassmycken och måla kaffemuggar. Och det var faktiskt rätt länge sen jag spelade pingis och foosball också... Mm, det blir nog rätt bra ändå..!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0