Jag hade kunnat tänka mig att vara frisk en liten stund nu...

Jag har fått svinkoppor (fast jag tänker kalla det impetigo för det låter inte lika äckligt), som en annan barnunge. Varför inte liksom? Det passade ju alldeles utmärkt nu, lagom till att vinterkräksjukan har gått över... Jag ser förskräcklig ut med två feta sår på hakan, och det gör dessutom ruggigt ont när man rör på munnen. Det känns som att hela hakan och läppen har fattat eld varje gång jag skrattar, vilket är väldans jobbigt för jag skrattar rätt mycket. Idag var jag på Apoteket och de sa åt mig att tvätta med Alsolsprit och sen smörja in med en salva. Jag kan nu berätta att det inte alls är behagligt att smeta på sprit på öppna sår. Faktiskt. Fast jag gör det så gärna bara jag blir av med skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0