Midsommarhelgen

Nu var det ett tag sen jag skrev, så jag tänkte uppdatera lite...=) Jag har precis kommit hem från Växjö nu, varit och köpt begravningskläder med mamma och pappa. Sedan blev det picknick på Everdal med brorsan, hans fru och min lille brorson. Väldigt mysigt, det var ju så fint väder (just då i alla fall)!

Igår gjorde jag absolut ingenting! (Regn plus bakfylla är inte precis det ultimata...) Det mest aktiva var när mamma och jag körde och hyrde en film (Quantum of Solace) och köpte hem en pizza. Men sådana dagar får man ha ibland.=)

                                                                 
Midsommarafton var jättelyckad! Vi var nästan 60 pers i en stuga (med enormt partytält) vid en sjö och firade. Vi hade knytkalas, alla hade med sig något att äta och sen ställde vi fram allting också fick man ta vad man ville ha. Väldigt praktiskt! Och gott! Sill, potatis, paj, sallad, köttbullar, prinskorv, ägg, bröd, jordgubbar, melon, potatissallad o.s.v... Kladdkaka, jordgubbstårta och chokladpaj till efterrätt. Och dricka..! Vi hade ju tur med vädret också, det regnade knappt nånting under hela dagen. Vi hade femkamp, allsång, dans runt midsommarstång och uppträden också. Det kom folk från alla möjliga ställen (kompisars kompisar och så), vilket resulterade i att det blev en väldigt härlig blandning på människor och en massa personer man aldrig har träffat innan. Och sånt är ju alltid skoj! The more the merrier!=P De flesta skulle sova över, men jag kunde åka med en kompis hem (han skulle till Jordanien igår så han höll sig nykter) och det kändes rätt skönt med tanke på hur mycket det regnade igår. Jag var alltså hemma igen vid typ halv fyra på natten, efter att tillbringat hela dagen med midsommarfirande! Underbart! Och superskoj att träffa alla gamla kompisar igen, som man inte ser under terminerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0